استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳) آتش‌سوزی سنگین انبار مبلمان در بولوار سجاد مشهد (۴ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو آیا «تتلو» در عید غدیر آزاد خواهد شد؟ ترفند‌هایی برای خوشبو کردن لباس‌های داخل کمد و کشو‌ها رابطه افزایش عمر با نجات کره زمین ۵۰.۶ درجه سانتیگراد | اهواز رکورددار گرما در خوزستان رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از بستری ۵۰ زائر ایرانی در عربستان خبر داد امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌رضوی به ۱۰۰ فرد گرفتارشده بعد از سیلاب در کلات آمار‌های تکان‌دهنده از اعتیاد در خراسان‌رضوی؛ ۲۷ درصد از معتادان تحصیل‌کرده هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۴ تیر ١۴٠٣) | افزایش دما و تداوم وزش باد بهترین خوراکی برای تناسب اندام؛ هر روز یک وعده تخم مرغ
سرخط خبرها

تلویزیون همچنان با میهمان‌ هایش توصیه‌های علمی را رد می‌کند | مافیای کله پاچه علیه مافیای لبنیات

  • کد خبر: ۴۱۱۵۲
  • ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
  • ۱
تلویزیون همچنان با میهمان‌ هایش توصیه‌های علمی را رد می‌کند | مافیای کله پاچه علیه مافیای لبنیات
شیر یا کله‌پاچه؟ ۲ گزینه برای ویدئویی است که از یکی از شبکه‌های تلویزیونی در فضای مجازی منتشر شده است و در آن کارشناس برنامه که به‌گفته خودش پزشک هم هست، ادعا می‌کند کله‌پاچه از شیر و ماست برای تولید کلسیم در بدن و جلوگیری از پوکی استخوان بهتر است.
فرانک باباپور | شهرآرانیوز؛ شیر یا کله‌پاچه؟ ۲ گزینه برای ویدئویی است که از یکی از شبکه‌های تلویزیونی در فضای مجازی منتشر شده است و در آن کارشناس برنامه که به‌گفته خودش پزشک هم هست، ادعا می‌کند کله‌پاچه از شیر و ماست برای تولید کلسیم در بدن و جلوگیری از پوکی استخوان بهتر است. البته به همین سادگی از ماجرا نمی‌گذرد و برای ادعایش دلیل هم می‌آورد و دلیلش طبع سرد شیر و ماست است که طبع بدن را به‌سمت بلغمی می‌برد و بلغمی باعث شکستگی بیشتر استخوان‌های بدن می‌شود. تازه به‌گفته او ماست به‌دلیل داشتن اسید لاکتیک از شیر هم بدتر است که کلسیم را از استخوان جدا می‌کند و باعث پوکی استخوان می‌شود!
 
او در ادامه این را هم گفته است که آب کله‌پاچه می‌تواند ۳ برابر شیر به بدن کلسیم برساند، بدون اینکه بدن را سرد کند. حالا چرا در دنیا این‌طور جاافتاده است که شیر و ماست و لبنیات باعث جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود؟ اتفاقا جواب این سؤال را هم می‌دهد و می‌گوید: «به این دلیل است که تبلیغات‌چی‌ها از شرکت‌های بزرگ پول می‌گیرند تا تبلیغات معکوس کنند، اما سرانجام یک نفر که پزشک است، باید راست و حقیقت را بگوید».
 
ما هم کاری نداریم که او اولین پزشکی است که به این دستاورد‌ها رسیده است و تا پیش از این همه پزشکان برای جلوگیری از پوکی استخوان خوردن لبنیات را پیشنهاد کرده‌اند. حالا مقداری سردی دارد که آیا نمی‌شود آن را با خوردن خرما با شیر یا نعنا با ماست حل کرد؟

البته که چنین ادعایی آن هم بعد از اینکه یک عمر تبلیغات روزی ۳ لیوان شیر را در سرمان کرده‌اند، بدون واکنش نخواهد بود و کاربران فضای مجازی هم در این نظر‌های کارشناسانه دخیل شدند. کاربری حرف‌های کارشناس را تأیید کرده و گفته است: «بله درست می‌گه. شیر و ماست وقتی وارد معده می‌شن، ترش می‌شن و به اسید تبدیل می‌شن و اسید وارد خون و سبب سستی و پوکی استخوان می‌شه. اگر چربی کله‌پاچه گرفته بشه، غذای مضری نیست و برای استخوان‌ها مفیده. کاملا داره درست می‌گه!» تا کاربری که این صحبت‌ها را از سمت مافیای کله‌پاچه می‌دانست که می‌خواهد فروششان بیشتر شود: «فکر کنم طرف کله‌پاچه فروشه و می‌خواد کله‌هاش فروش بره و داره تبلیغ می‌کنه!» یا حتی کاربرانی که خودشان یک پا کارشناس هستند، فقط برنامه‌ای برای حضور آن‌ها در صداوسیما وجود ندارد: «۲ ماه، روزی ۲ قاشق پودر سنجد با هسته بخورید و با پوکی استخوان خداحافظی کنید.»

البته این کارشناس، تنها کارشناسی نبوده که به برنامه‌های صداوسیما دعوت شده و صحبت‌هایش برای بعضی‌ها غیرمنطقی بوده است و برخی هم مرید آن‌ها شده‌اند و روششان را تنها روش درمان موجود می‌دانستند. ویدئوی صحبت‌های هر کدام هم در زمان خودشان جنجال‌ساز شده بود و بعد از آن‌ها هم عده‌ای سودجو روی کار آمدند و داروی پیشنهادی را با قیمت‌های گزاف به مردم فروختند. به هرحال ادرار شتر و نیش زنبور را هر جایی نمی‌شود یافت.
 
بهترین توصیف از این کارشناسان، در زمانی که یک بیماری ناشناخته شیوع پیدا می‌کند را هم دکتر جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در صفحه توئیترش نوشت: «مردم شبکه۳ رو می‌بینن، می‌گه فلان دارو برای کرونا خوبه، می‌زنن شبکه۵ می‌گه فقط نمک، برمی‌گردن شبکه۳ می‌گه نیش زنبور عسل کولاک می‌کنه، می‌رن شبکه افق، اونجا نشانی ناصرخسرو رو می‌ده، بعد اخبار رو می‌بینن می‌گه فریب این جماعت رو نخورید. ممنون که هستید!»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
0
0
این آقا دلایلی واسه حرفهاش داشت که کسی اونارو نتونسته کامل رد کنه. فقط شما اگه راست میگید ثابت کنید این موادی که به اسم لبنیات به مردم میدید واقعا لبنیات هست.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->